Eerste afspraak
Hoe kan ik een afspraak maken bij Fysio&Zo?
Als u zelf online een eerste afspraak wilt maken, klik dan hier. Let op, wij werken met afspraken op het hele of halve uur. Het is echter mogelijk dat u tijden voorgesteld krijgt met een kwartier voor of na het hele uur. Dit is helaas niet aan te passen in ons systeem. We verzoeken u alleen in te plannen op het hele of halve uur. Online is het alleen mogelijk om een eerste afspraak (screening/intake/onderzoek en indien mogelijk gelijk een behandeling) te maken, voor vervolgafspraken verzoeken wij u contact op te nemen met de praktijk. U ontvangt per mail een bevestiging van de afspraak met daarin een link naar een korte vragenlijst. Wij verzoeken u deze vragenlijst in te vullen zodat onze fysiotherapeuten zich kunnen voorbereiden op de afspraak.
Uiteraard kunt u ook telefonisch een afspraak maken, dit kan via ons telefoonnummer 0492 - 38 12 88. Op maandag, woensdag en vrijdag tussen 8.30 en 12.30 is onze office manager aanwezig die u te woord kan staan. Buiten deze tijden om zijn wij niet altijd in staat om de telefoon op te nemen maar dan kunt u onze voicemail inspreken, ons mailen of het contactformulier invullen.
We proberen op werkdagen de voicemail dezelfde dag nog te verwerken, en wij streven ernaar om binnen twee werkdagen een plekje voor u gereserveerd te hebben. Het kan zijn dat er telefonisch een inventarisatie gemaakt wordt van uw klachten en uw hulpvraag. Als u dit liever niet heeft, en uw klachten alleen met de eigen therapeut wilt bespreken dan is dit natuurlijk ook mogelijk.
Graag willen wij u vragen om bij de eerste afspraak een geldige legitimatie en een handdoek mee te nemen.
U kunt hier onze huisregels inzien voordat u bij ons komt.
Heb ik een verwijzing nodig?
Tegenwoordig is een verwijzing vanuit de arts niet altijd meer nodig. Als u klachten heeft aan het bewegingsapparaat kunt u contact opnemen met onze fysiotherapeuten. Voorafgaand aan uw behandeling zal uw fysiotherapeut een onderzoek doen om te kijken wat de oorzaak van uw klachten is. Er wordt samen met u bepaald hoe we samen het traject in gaan.
Sinds januari 2020 is het gebruikelijk om voor ieder nieuw traject bij een eerste afspraak na een screening, intake en een onderzoek meteen een behandeling toe te voegen. Op uw verzekeringsoverzicht ziet u dan dat er een 'screening, intake en onderzoek' en 'behandeling' op dezelfde dag heeft plaats gevonden. Deze dubbele afspraak is om u betere zorg te leveren, administratie te vervolledigen en het opzetten van een oefenprogramma. Wij werken op deze manier om u beter van dienst te kunnen zijn en direct met uw behandeling kunnen starten. Komt u voor een second opinion bij een therapeut? Dan wordt er ook een dubbele afspraak gerekend.

